CSSII Centro Universitario di Studi Strategici Internazionali e Imprenditoriali

Responsabile del center

Luigi Martino

Responsabile e coordinatore

Si è laureato cum Laude in Relazioni Internazionali e Studi Europei presso la Facoltà di Scienze Politiche “Cesare Alfieri” di Firenze, con una Tesi sulla rilevanza strategica del cyberspace e i rischi di guerra cibernetica.  Si interessa, oltre che di Studi Strategici e Politica Internazionale, anche di Intelligence e Processi Decisionali. Attualmente, sempre alla “Cesare Alfieri”, è Cultore della Materia in ICT Policies e insegna Cyber Security and International Relations. E' Phd Candidate alla Scuola Superiore Sant'Anna di Pisa, con un progetto di tesi in Cyber Security e protezione delle infrastrutture critiche, ed è consultant in Cyber Security del gruppo BV-Tech S.p.A. Ha curato, con Umberto Gori, il libro Intelligence e Interesse Nazionale, Aracne Editrice 2015.

E' Project Manager del progetto di ricerca OSCE: "Enhancing the Implementation of OSCE CBMs to Reduce the Risks of Conflict Stemming From the Use of ICTs."

Luigi Martino,  head of the Center for Cyber Security and International Relations Studies a specialized observatory of the CSSII at the Department of Political Science (University of Florence); He is teaching Cyber Security and International Relations at the Department of Political Science (University of Florence) and he is project manager of the joint-project OSCE-University of Florence “Enhancing the Implementation of OSCE CBMs to Reduce the Risks of Conflict Stemming from the Use of ICTs”.
Currently, Luigi is Ph.D. Candidate in Human Rights and Global Politics, School of Advanced Studies Sant’Anna, Pisa with a Research Project on “Improving Cybersecurity for Critical Infrastructure: The Public-Private Partnership Model Against Cyber Attacks”.
He is Consultant of Italian MoFA for “cyber issues” and he is Member of the Delegation of the Italian Ministry of Foreign Affairs at the G7 Ise-Shima Cyber Group.
He holds the MA in IR with a focus on the Strategic Relevance of Cyberspace and the Risks of Cyber Warfare.

Contatto/contact: luigi.martino@unifi.it

ultimo aggiornamento: 14-Ago-2017
Unifi Home Page Dipartimento di Scienze per l'Economia e l'Impresa Dipartimento di Scienze Politiche e Sociali